God en die Begin

Bybel Karakters  •  Sermon  •  Submitted   •  Presented
0 ratings
· 4 views
Notes
Transcript

Die Hoof Karakter

1:1–2:3 Die Bybel se openingsverhaal stel die Bybel se hoofkarakter – God – bekend. Die skeppingsverslag beklemtoon God se krag terwyl Hy alle dinge deur goddelike besluit tot stand bring. God se skeppingsaktiwiteit vind plaas oor ses dae in Gen 1:3–31. Die verslag eindig met die beskrywing van God se rus op die sewende dag in 2:1–3.
Die Bybel probeer nie God se bestaan bewys nie. Ook probeer die Bybel ons nie oortuig van God se bestaan nie! Die Bybel begin met ‘n verklaring dat God skep. Dit neem aan dat God wel bestaan en dat die oorsprong van alles vanaf God af kom.

Die Drie-Eenige God

Die Hebreeuse woordjie wat gebruik word vir God in Genesis 1:1 is “Elohim” en die woord is meervoud. Wat duidelik verwys na die Drie-Eenheid toe. Die afleiding wat ons kan maak is dat, al drie die persoonlikhede in die Godheid betrokke was by die skepping van die hemel en die aarde.

2 En die aarde was woes en leeg, en duisternis was op die wêreldvloed, en die Gees van God het gesweef op die waters.

26En God het gesê: Laat Ons mense maak na ons beeld, na ons gelykenis, en laat hulle heers oor die visse van die see en die voëls van die hemel en die vee en oor die hele aarde en oor al die diere wat op die aarde kruip.

DIE BYBEL: Afrikaans 1933/1953-vertaling (Hoofstuk 11)
7Kom, laat Ons neerdaal en hulle taal daar verwar, sodat die een die taal van die ander nie kan verstaan nie.
God het op verkeie plekke na Homself verwys in die meervoud “Ons”, wat dan inlyn is met die God(“Elohim”) van Genesis 1:1

Die Boek Genesis

Genesis, Boek van. Eerste boek van die Pentateug, wat die rekord gee van die heilige geskiedenis vanaf die 1ste dag van die skeppingsweek tot die dood van Josef in Egipte. Die titel van die boek in Hebreeuse Bybels is Bere’shîth, die woord waarmee die boek begin, vertaal met “in die begin”. Die titel "Genesis", wat "geboorte" of "oorsprong" beteken, is deur die vertalers van die LXX aan die boek toegewys, aangesien dit gepas is vir die inhoud daarvan. Van ouds af het Joodse en Christelike geleerdes die boek konsekwent aan Moses toegeskryf
Siegfried H. Horn, The Seventh-Day Adventist Bible Dictionary (Review and Herald Publishing Association, 1979), 410.
The Seventh-day Adventist Bible Dictionary (Genesis, Book Of)
Die boek is geskryf met die doel om die Hebreeuse mense te verlig met betrekking tot hul hoë bestemming, en om vir alle toekomstige geslagte 'n betroubare rekord van heilige geskiedenis voor daardie tyd te bewaar, veral oor God se handelinge met diegene wat aan Hom getrou was. Dit bevat die wêreld se enigste outentieke geskrewe rekord van die Skepping en van die geskiedenis van die antediluviaanse wêreld, en die enigste betroubare verslag van die Vloed. Dit vertel van die oorsprong van die mens, die ingang van sonde, die belofte van verlossing, en vertel die vroeë stadiums van die geskiedenis wat die weg voorberei het vir die latere vervulling van daardie belofte.

Wie is God?

1 IN die begin het God die hemel en die aarde geskape

1 IN the beginning God created the heaven and the earth.

Die openings woorde van Genesis 1:1 (bere’shith) impliseer dat in die begin was God klaar daar . God bestaan van ewigheid af.
Romans 16:26 DIEBYBEL:A19331953
maar nou geopenbaar is en deur die profetiese Skrifte bekend gemaak is onder al die heidene, volgens die bevel van die ewige God, tot gehoorsaamheid van die geloof —

2Die hemele vertel die eer van God, en die uitspansel verkondig die werk van sy hande.

God se Vinger Afrdrukke is sigbaar in Sy Skepping. Deur na Sy skeppingswerk te kyk kan ons leer wie God is.

20Want sy onsigbare dinge kan van die skepping van die wêreld af in sy werke verstaan en duidelik gesien word, naamlik sy ewige krag en goddelikheid, sodat hulle geen verontskuldiging het nie;

Die Bybel beskryf God as die Skepper, Onderhouer en Heerser van die hele skepping. God se openbaring deur die skepping is so kragtig dat daar geen verskoning is vir ateïsme nie, wat spruit uit 'n onderdrukking van goddelike waarheid of uit 'n verstand wat weier om die bewyse dat God bestaan te erken.

VIR die musiekleier. ’n Psalm van Dawid.

Die dwaas sê in sy hart: Daar is geen God nie. Sleg, afskuwelik maak hulle hul dade; daar is niemand wat goed doen nie.

Wat is God se Aktiwiteite?

Hy is die Skepper soos gesien in Gen 1:1
2. Onderhouer van die Wêreld
Kol 1:17
17En Hy is voor alle dinge, en in Hom hou alle dinge stand.
3. Hy is die Redder en Verlosser
Deut 5:6
6Ek is die HERE jou God wat jou uit Egipteland, uit die slawehuis, uitgelei het.
John 3:16 DIEBYBEL:A19331953
Want so lief het God die wêreld gehad, dat Hy sy eniggebore Seun gegee het, sodat elkeen wat in Hom glo, nie verlore mag gaan nie, maar die ewige lewe kan hê.
4. God maak planne
Jes 46:11
11wat ’n roofvoël roep uit die Ooste, die man van my raad uit ’n ver land; soos Ek dit gespreek het, sal Ek dit ook laat kom; Ek het dit voorberei, Ek sal dit ook doen.
5. Maak Voorspellings
Jesaja 46:9-10
9Dink aan die dinge wat tevore was, van ouds af, dat Ek God is, en daar is geen ander nie; Ek is God, en daar is niemand soos Ek nie;
10wat van die begin af verkondig die einde, en van die voortyd af wat nog nie gebeur het nie; wat sê: My raad sal bestaan, en al wat my behaag, sal Ek doen;
6. God maak beloftes

9Die Here vertraag nie die belofte soos sommige dit vertraging ag nie, maar Hy is lankmoedig oor ons en wil nie hê dat sommige moet vergaan nie, maar dat almal tot bekering moet kom.

7. God wat Vergewe
Exo 34:7
7wat die goedertierenheid bewaar vir duisende, wat ongeregtigheid en oortreding en sonde vergewe, maar nooit ongestraf laat bly nie; wat die ongeregtigheid van die vaders besoek aan die kinders en aan die kindskinders, aan die derde en aan die vierde geslag.
Uiteindelik openbaar die Skrif God as Heerser, “die Koning van die eeue, die onverderflike, onsienlike, alleenwyse God, kom toe die eer en die heerlikheid tot in alle ewigheid. Amen.” (1Ti_1:17). Sy optrede bevestig dat Hy 'n persoonlike God is.

God se Eienskappe

Onoordraagbare Eienskappe:

Related Media
See more
Related Sermons
See more