Herra on kontrollissa

Sermon  •  Submitted   •  Presented   •  33:28
0 ratings
· 3 views
Files
Notes
Transcript
Rukoillaan Kiitetään siitä mitä saamme vastaanottaa sinulta.
Meidän kapasiteetti kasvaa
Arvostamme kaikkea mitä sinä teet meidän elämässä
Arvostamme sinun työtäsi meissä kun muutat meitä sinun kaltaisuuteen.
Odotetaan sinulta Herra tänään suuria.
Rakastamme sinua.
Jesajan kirja on mahtava kirja kun siellä on niin ihmeellisiä asioita.
Jes. 11 puhuu tuhatvuotisesta valtakunnasta ja se on mahtavaa sen vuoksi, koska Jeesus hallitsee siellä. Silloin vasta maailmassa on todellinen rauha ja lepo.
Isaiah 11:1–4 R19331938
Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristansa. Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki. Hän halajaa Herran pelkoa; ei hän tuomitse silmän näöltä eikä jaa oikeutta korvan kuulolta, vaan tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille; suunsa sauvalla hän lyö maata, surmaa jumalattomat huultensa henkäyksellä.
Matthew 6:33 R19331938
Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
Kun Jeesus saa hallita minun elämässäni niin silloin minulla on kaikki mitä tarvitsen elämäsässäni.
Psalm 23:1–3 R19331938
Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa. Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
Tämä merkitsee sitä että Jeesuksella on hallinta ja kontrolli valta meidän elämässä.
Tämä on daavidin virsi ja Daavidin piti oppia kuinka luottaa Jumalaan ja ei tarvitse enään pelätä eikä tarvitse luottaa ihmisisiin.
Psalm 23:5 R19331938
Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
Johannes puhuu paljon siitä että Jeesus on hyvä esipaimen.
John 19:30 R19331938
Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: “Se on täytetty”, ja kallisti päänsä ja antoi henkensä.
Jeesus tekee kaiken hyvin ja itse asiassa hän omistaa meidät koska on maksanut meistä täyden hinnan ristillä.
Jumala valmistaa meille pöydän vihollisten silmien eteen ja se perustuu siihen että meillä on varustus vihollistenkin edessä
Se on yliluonnollinen varustus kaikessa
Ihmiset nääntyy nälkään vaikka heillä on ruokaa yltin kyllin, mutta se on luonnollinen varustus.
Jeesuksen työ on yliluonnollista.
Tämä tarkoittaa sitä että me ei käsitellä asioita luonnollisesta näkökulmasta vaan hengellisestä näkökulmasta
Vihollisen silmien eteen pöydän valmistaminen ei ole luonnollista.
Kuuliaisuus vie meidät henkilökohtaiseen kanssakäymiseen hänen kanssaan,
Jeremian kirjassa on hyvä esimerkki siitä miten Israel lähetettiin pakkosiirtolaisuuteen ja silti Herra kehotti heitä lepäämään
Jeremiah 29:4–6 R19331938
“Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala, kaikille pakkosiirtolaisille, jotka minä olen siirtänyt Jerusalemista pois Baabeliin: Rakentakaa taloja ja asukaa niissä, istuttakaa puutarhoja ja syökää niiden hedelmiä. Ottakaa itsellenne vaimoja ja siittäkää poikia ja tyttäriä; ottakaa pojillenne vaimoja ja naittakaa tyttärenne, että he synnyttäisivät poikia ja tyttäriä. Lisääntykää siellä älkääkä vähentykö.
Baabel voi olla sellainen paikka jossa Israel on Jumalan suunnitelmissa koska se on Jumalan täydellinen tahto että he joutuivat sinne.
Silti hän sanoi että syökää ja ottakaa pohillenne vaimoja.
Lisääntyköö siellä älkää vähentykö
Jumalan suunnitelmia oli se että mitä vaikeampi tilanne on sitä enemmän te voitte kasvaa.
Mitä enemmä mailma ympärillänin ahdistaa niin sitä lähemmäksi menen Jeesusta.
Syömme siitä pöydästä jonka Jumala on meille tarkoittanut.
Jeremiah 29:7 R19331938
Ja harrastakaa sen kaupungin menestystä, johon minä olen teidät siirtänyt, ja rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidän menestyksenne.
En etsi muutosta tilainteisiini vaan etsin Herraa näissä siellä missä olen
En pakene ongelmia
Huomaamme että minun mielenkiintoni on ihan toinen kuin minun haluni
Jeremiah 29:8–9 R19331938
Sillä näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Älkää antako profeettainne, joita on keskuudessanne, ja tietäjäinne pettää itseänne, älkääkä totelko unianne, joita te uneksutte. Sillä valhetta he ennustavat teille minun nimessäni; minä en ole lähettänyt heitä, sanoo Herra.
Väärät profeetat sanoo sinulle: älä vaan rentoudu uskottele itsellesi että kaikki on hyvin elämässä.
Israelin Jumala sanoo tässä että älkää uskoko heitä vaan uskokaa että kaikki on hyvin teillä juuri nyt.
Teidän ei tarvitse etsiä muutosta elämäänne vaan etsikää Herraa ja harrastakaa sen kaupungin parasta missä te juurin nyt olette.
Mikä meillä on nyt hätänä kun herra on kattanut meille pöydän viholisten silmien eteen. Hänen yliluonnollinen kyky on tehnyt meille elää levossa kaikissa tilanteissa.
Minun tunnustukseni tulee olla että kaikki on hyvin vaikka ulkoisesti kaikki näyttäisi olevan huonosti.
Jude 18–21 R19331938
sanoen teille: “Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan”. Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole. Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä ja pysyttäkää niin itsenne Jumalan rakkaudessa, odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen laupeutta iankaikkiseksi elämäksi.
Jumalan sana meille tänään on että työ on täytetty ja meillä ei ole mitään hätää.
Acts 13:1–2 R19331938
Ja Antiokian seurakunnassa oli profeettoja ja opettajia: Barnabas ja Simeon, jota kutsuttiin Nigeriksi, ja Lukius, kyreneläinen, ja Manaen, neljännysruhtinas Herodeksen kasvinkumppani, ja Saulus. Ja heidän toimittaessaan palvelusta Herralle ja paastotessaan Pyhä Henki sanoi: “Erottakaa minulle Barnabas ja Saulus siihen työhön, johon minä olen heidät kutsunut”.
Kaikki lähtee sitä kautta että pyhähenki saa vaikuttaa meissä tahtomista ja tekemistä.
Ei nämä profeetat ja opettajat murehtineet siitä että miten heidän olisi pitänyt tehdä lähetystyötä ja alkaneet rakentamaan toimintasuunnitelmaa ja budjettia tulevalle vuodelle.
Vaan he viettivät aikaa keskinäisessä yhteydessä, palvelivat Herraa ja paastosivat jolloin Pyhä Henki sanoi…
Erottakaa minulle Barnabas ja Saulus siihen työhön mihin minä olen heidät kutsunut.
Tässä Jumala teki sen työt ja toimintasuunnitelman. Erottakaa heidät siihen työhön johon minä olen heidät kutsunut.
Ei lähetystyö ole vaikeaa se on täysin mahdotonta, ellei Jumala tee suunnitelmia meidän puolesta.
Ei siis kuunnella vääriä profeettoja jotka sanoo että asiat on huonosti.
Herralla on asiat kontrolissa
Jeremiah 29:10–11 R19331938
Sillä näin sanoo Herra: Vasta kun ne seitsemänkymmentä Baabelin vuotta ovat täyttyneet, minä katson teidän puoleenne ja panen täytäntöön teitä kohtaan hyvän lupaukseni ja palautan teidät tähän paikkaan. Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.
Jumala ei halua että sinä huolehdit tippaakaan siitä miten sä pääset pois siitä tilanteesta.
Jumala siirtää meidät jos se on tarpeen.
Luke 12:29–32 R19331938
Älkää siis tekään etsikö, mitä söisitte ja mitä joisitte, älkääkä korkeita tavoitelko. Sillä näitä kaikkia maailman pakanakansat tavoittelevat; mutta teidän Isänne kyllä tietää teidän näitä tarvitsevan. Vaan etsikää Jumalan valtakuntaa, niin myös nämä teille annetaan sen ohessa. Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan.
Meillä ei ole mitään syytä pelätä sillä Hera on nähnyt hyväksi antaa meille valtakunnan.
Pidetään meidän fokus Jumalassa ja palvellaan häntä puhtaalla omallatunnolla.
Rukoillaan lopuksi.
Herra me kiitetään siitä että sinun suunnitelmasi meitä kohtaan on se ettei me yhtään huolehdita huomisesta.
Kiitetään siitä että sinulla on meille varustus huomista varten
Kiitetään siitä että me olemme sinun suunnitelmassasi tänään ja se on täydellinen suunnitelma.
Related Media
See more
Related Sermons
See more